4 yaş
14.05.2010 18:05
oyun etkinlikleri
OYUNLAR(YAŞ GRUBU:4 Yaş)
OYUNLAR
Bedensel Koordinasyon Gerektiren Belirli Lokomotor Hareketleri Yapabilme
OYUNUN ADI:MİNİK CİVCİVLER
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli lokomotor hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1:Belli bir yükseklikten atlar.
Kazanım2:Belli bir mesafeyi yuvarlanarak gider.
Kazanım3:Belli bir mesafeyi sürünerek gider.
OYUNUN ADI:FIRTINA OYUNUN ADI:BUGÜN HAVA NASIL? OYUNUN ADI:MEYVE TABAĞI Bedensel Kaslarının Kullanarak Belli Güç Gerektiren Lokomotor Hareketleri Yapabilme Bedensel Koordinasyon Gerektiren Belirli Manipulatif Hareketleri Yapabilme OYUNUN ADI:BALONLARLA DANS OYUNUN ADI:ÇİÇEK YETİŞTİRELİM Bedensel Kaslarının Kullanarak Belli Güç Gerektiren Lokomotor Hareketleri Yapabilme
UYGULAMA:Öğretmen kartondan hazırlamış olduğu civcivleri çocuklara göstererek:”Evet çocuklar bakın burada ki küçük civcivler kaybolmuş.Onları anneleri olan Bayan Tavuk’a götürmemiz gerekiyor.Bunun için yola çıkmamız gerekiyor.”der ve her çocuk civcivlerde alarak yola çıkarlar.Önlerine çıkan dereden atlarlar daha sonra polar kumaştan hazırlanmış çimenliğin üzerinden yuvarlanırlar ve sonunda Bayan Tavuk’un kümesine ulaşırlar.Ancak kümesin girişi alçak ve küçük olduğu için kapıdan sürünerek geçerler.Ve yavruları annelerine bırakırlar.Aynı yoldan dönerler.Herkes birbirini alkışlar.
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli lokomotor hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1: Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
Kazanım2: Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Kazanım3:Belirli bir süre sağa-sola,öne-arkaya doğru sallanır.
UYGULAMA:Öğretmen çocuklara “Haydi hepimiz birer ağaç yaprağı olalım” der ve bütün çocuklar bir ağacın yaprağı olurlar ve bir arada dururlar.Öğretmen rüzgar çıktığını söyler.Ve yapraklar sallanmaya başlar.Fırtına çıktı deyince çocuklardan bazıları yürür bazıları koşarak hareket eder ve savrulurlar.Öğretmen ‘FIRTINA’ dediği zaman bu şekilde hareket ederler.’FIRTINA GEÇTİ’ dediğinde herkes olduğu yerde kıpırdamadan durur.Böylece oyun devam eder.
OYUNUN ADI:KÖPEK VE KEDİLER
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli lokomotor hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1:Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Kazanım2:Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
Kazanım3:Hareket eden nesneleri/varlıkları yakalar.
UYGULAMA:Çocukların arasından oyun için bir köpek seçilir.Diğer çocuklarda birer kedi olurlar.Kedi olan çocuklara kuyruk yapılır ve kartondan kulaklar yapılarak taç şeklinde takılır.Köpeğimize ise kartondan kulübe yapılarak onun burada uyuması sağlanır.Kedi olan çocuklar köpeğin kulübesine yaklaşır ve uyuyan köpeği uyandırırlar.Köpek uyandığında ise kedileri yakalamaya çalışır.Yakaladığı kedi bu sefer köpek olur.Böylece oyun devam eder.
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli lokomotor hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1:Belirli bir süre parmak ucunda yürür.
Kazanım2:Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Kazanım3:Belirli bir mesafeyi koşar.
Kazanım4:Çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi gider.
UYGULAMA:Öğretmen çocuklara, “Bugün hava nasıl?”diye sorar ve çocuklarla sohbet edilir.Öğretmen, “bugün hava rüzgarlı olsun” ve serbest bir şekilde yürünür.Sonra yağmur yağıyor şimdi “şıp şıp” diyerek parmak uçlarında yürürler.Dolu denildiğinde çift ayakla zıplayıp hareket ederler.En son olarak da sel olsu der ve çocuklar bu durumda koşarak hareket ederler.Çocukların istediği bir hava durumu seçilip hareketleri yapılarak oyuna devam edilir.
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli lokomotor hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1:Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
Kazanım2:Belirli bir mesafeyi emekleyerek gider.
Kazanım3:Belirli bir mesafeyi zıplayarak gider.
UYGULAMA:Her çocuğa istediği meyve isimleri verilir ve meyve resimleri boyunlarına asılır.Yere her bir çocuğun gireceği küçük daireler çizilir.Karşı tarafa ise kocaman bir daire çizilir.Bu meyve tabağıdır.Çocuklar küçük dairelere geçerler.Öğretmen,”elmalar meyve sepetine,bütün meyveler tabağa,üzümler emekleyerek tabağa gitsin” gibi yönergeler verilir ve çocuklarla birlikte oyuna devam edilir.
OYUNUN ADI:ŞIMARIK ŞİŞELER
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel kaslarının kullanarak belli güç gerektiren lokomotor hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1:Farklı ağırlıktaki nesneleri taşır
Kazanım2:Farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafe gider.
Kazanım3: :Farklı ağırlıktaki nesneleri belirli bir hedefe toplar.
Kazanım4:Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
UYGULAMA:Farklı büyüklükteki su şişelerine,farklı miktarlarda sular doldurulur.Bu şişeler renkli fon kartonlarıyla kaplanır.Öğretmen; “Çocuklar bu şişeler çok şımarık, evlerinden kaçmış onları evlerine götüreceğiz, tamam mı?” der.Çocuklar koşarak şişelerin yanına giderler.Her bir çocuk bir şişe alıp onu taşır.Daha sonra şişelerin renkleriyle aynı renkte olan kutulara yerleştirirler.Sarı şişeler sarı kutuya,Kırmızı şişeler kırmızı kutuya yerleştirilir.Bu etkinlik şişeler bitene kadar devam ettirili
OYUNUN ADI:PALYAÇONUN KARNINI DOYUR
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli manipulatif hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1:Elindeki nesne ile birlikte belirli bir mesafe yürür.
Kazanım2:Nesneleri belirli bir mesafe ki hedefe atar
Kazanım3:Belli bir mesafedeki nesneleri toplar.
UYGULAMA:Öğretmen farklı büyüklüklerde elişi kağıtlarından hazırlamış olduğu topları oyun alanına dağıtır.Oyun alanına mukavvaya çizilmiş,ağzı büyük bir daire şeklinde oyulmuş bir palyaço resmi getirilir.Yüksekliği çocukların boyuna göre ayarlanmış bir yere koyulur.Öğretmen; “Çocuklar palyaçomuzun karnı çık acıkmış,hadi onu doyuralım” der ve hazırlanan toplar çocuklar tarafından palyaçonun ağzına fırlatılır.Oyun sonunda palyaço doymuş olur:)
OYUNUN ADI:KUZULARI KURTAR
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli manipulatif hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1:Elindeki nesne ile birlikte belli bir mesafe koşar.
Kazanım2: Nesneleri belirli bir mesafe ki hedefe atar
Kazanım3:Nesneleri belirli bir mesafeye taşır.
UYGULAMA:Oyun alanına üzerinde kurt ve kuzu resimlerinin bulunduğu farklı boyutlarda içleri biraz su dolu şişeler getirilir.Ön tarafa biraz daha ağırolan kurt resimlerinin bulunduğu şişeler üçgen biçimde dizilir.Arka tarafa da kuzu resimlerinin bulunduğu hafif şişeler dizilir.Oyun alanının biraz dışına bir çiftlik oluşturulur.Öğretmen, “Çocuklar kuzular kurtların arkasında kalmış,tehlikedeler,çiftliklerine gitmek istiyorlar.Kuzuları kurtarmamız için bu toplarla kurtları devirmemiz gerekiyor.” Der.Oyuna başlanır devrilen kurt sayısınca kuzu çiftliğe koyulur.
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli manipulatif hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1:Nesne ile birlikte koordineli ve ritmik hareketler yaparlar.
Kazanım2:Müzik eşliğinde nesne ile birlikte hareket eder.
UYGULAMA:Öğretmen oyun alanına değişik renkte balonlar koyar.Her çocuğa bir balon verir ve bu balonlarla dans edeceklerini söyler.Hareketli bir çocuk şarkısı açar.Bu müzik eşliğinde balonlarla dans edebileceklerini fakat balonunu yere düşürenin istenilen bir hareketi yaptıktan sonra oyuna devam edebileceğini söyler.
OYUNUN ADI:SICAK PATATES
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli manipulatif hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1:Sözel yönergelere uygun şekilde nesneyi kullanır.
Kazanım2:Nesne ile birlikte koordineli ve ritmik hareket eder.
UYGULAMA:Çocuklar daire olurlar.Öğretmen çocuklara bir top verir.Hareketli bir müzik açılır.Bu topun sıcak bir patates olduğu düşünülür.Müzik durana kadar top düşürülmeden elden ele verilir.Düşüren çocuk yine topla ilgili basit uygulamalar yaparak oyuna devam eder.Sonunda çocuklar alkışlan
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli manipulatif hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1:Sözel yönergelere uygun şekilde nesneleri kullanır.
Kazanım2:Sözel yönergelere uygun şekilde elindeki nesneyle yürür.
UYGULAMA:Öğretmen sınıfa farklı ağırlıkta su kovaları ve fon kartonundan hazırlanmış kürekler getirir. “Bugün çiçek dikeceğiz “ der ve çocuklardan kovaları taşımalarını ister.Her çocuk küreğiyle çiçeğine torak taşır ve getirdikteki sularla çiçeklerini sularlar.Etkinlik sonunda çocuklar kendilerini alkışlarlar.
OYUNUN ADI:ÇILGIN TOPLAR
YAŞ GRUBU:4 Yaş
AMAÇ:Bedensel kaslarının kullanarak belli güç gerektiren lokomotor hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
Kazanım1:Sözel yönergeler uygun olarak belirli bir mesafeyi koşar.
Kazanım2:Farklı ağırlıktaki nesneleri toplar.
Kazanım3: Farklı ağırlıktaki nesneleri belirli bir mesafeye taşır.
Kazanım4: Farklı ağırlıktaki nesneleri koşarak atar.
UYGULAMA:Öğretmen sınıfa farklı iki boyutta toplar getirir.Öğretmen; “Çocuklar bu toplar çılgın toplar yerinde duramıyorlar onları buradaki kırmızı ve mavi kutulara atalım.Büyük topları mavi kutuya,küçük topları kırmızı kutuya koşarak atalım” der.toplar bitene kadar oyun devam eder.Oyun sonunda çocuklar alkışlanır.
———
Geri