5 YAŞ GRUBU

14.05.2010 18:11

5 YAŞ GRUBU


Amaç 1 : Denge gerektiren belli lokomotor hareketleri yapabilme.
Etkinlik 1: BOM
Kazanımlar:
  1. Belirli bir noktaya koşar.
  2. Belirlenen noktanın içine zıplar.
  3. Vücudunu dengeli bir şekilde hareketsiz tutar.
  4. Elindeki topu bir hedefe atar.

Yere büyük bir daire çizilir. Büyük dairenin çevresine çocuk sayısı kadar küçük daire çizilir. Küçük dairelerin içerisine farklı meyve resimleri konur. Her çocuk bir dairenin içerisine geçer ve o dairedeki meyvenin ismini alır.
Öğretmen bütün çocuklar halkada iken bir meyve adını söyler ve adını söylediği meyve olan çocuk, en kısa zamanda ortadaki büyük halkanın içine zıplar ve “bom” diye bağırır.
Öğretmen başka bir meyve adını söyler söylemez, çocuklar koşmaya başlarlar ve ebe “bom” deyince oldukları yerde dururlar. Ebe çocuk ortadaki büyük halkadan çıkmadan top ile bir arkadaşını vurmaya çalışır. Vurursa vurulan çocuk,vuramazsa ebe olan çocuk oyundan çıkar.


Etkinlik 2 : KÜMES
Kazanımlar:
  1. Ayak bileklerini tutarak yürür.
  2. Kollarını yanlara kaldırarak yürür.
  3. Belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde koşar.

Çocukların sayısından bir sayı az yuvarlak çizilir. Çocuklardan biri ebe seçilir. Çizilen yuvarlaklar ancak bir çocuğun ayakları girecek kadar büyüklükte olmalıdır. Kümese giren çocuklar yerlerinde beklerler. Her çocuğa kaz,ördek,tavuk,kuş gibi yürüme şekli değişik hayvanların isimleri verilir.
Grupları belirlemek için çocukların yakalarına toplu iğne ile kaz,tavuk,ördek,kuş gibi küçük resimler takılırsa oyun daha da eğlenceli olur ve bilgiler pekiştirilir. Öğretmen bir hayvanın adını söyler. Örneğin ;”Tavuk” der ve tavuk olan çocuklar yuvalarından çıkıp tavuk taklidi yaparlar. Öğretmen “Kurt Geliyor” dediği zaman çocuklar koşarak boş bir yuvaya girerler. Açıkta kalan çocuk ebe olur.


Etkinlik 3 : BALONLU PENGUEN OYUNU
Kazanımlar:
  1. Ayak uçlarında yükselip dans eder.
  2. Müziğe uygun şekilde farklı yönlere yürür.
  3. Ritme göre hızlıca ve yavaşça yürür.

Öğretmen çocuklara değişik renklerde balonları dağıtır. Kaset çalara çocuk şarkıları kasetini takar. “Şimdi hepimizin elinde çeşitli renklerde balonlar var, ayak uçlarımız kalkık, balonlarımızla dans ederek müziğe uygun yürüyelim, müzik durunca aynı renkteki balonlu çocuklar yan yana gelsin” der.
Çocuklar müziğin ritmi hızlandıkça hızlı, yavaşladıkça yavaş yürürler. Müzik bitince eşleşirler. Sırayla herkes ellerindeki balonların renklerini söylerler.


Etkinlik 4 : YERİNİ BUL
Kazanımlar:
  1. Ritme göre koşar.
  2. Ritme göre zıplar.
  3. Ritme göre oynar.

Sayışma ile bir ebe seçilir. Geri kalan çocukların sayısı kadar minder veya kum torbaları oyun alanına dağıtılır. Çocuklara hareketli bir müzik parçası dinletilir. Müziğin ritmine uygun hareketlerle çocuklar koşar,oynar,zıplarlar. Müzik birden durunca her çocuk bir mindere veya kum torbasına oturur. Açıkta kalan çocuk ebe olur.




Etkinlik 5 : ŞAPKAYI KAP KAÇ
Kazanımlar:
  1. Belirli bir hedefe doğru koşar.
  2. Tek-çift ayak sıçrayarak gider.
  3. Sekerek koşar.
  4. Tek-çift ayak zıplar.

Çocuklar iki eşit gruba ayrılırlar ve salonda çizilen çizginin gerisinde yan yana dururlar. Çocuklara birer numara verilir. Salonun ortasına bir tabure ve onun üzerine bir şapka konur. Öğretmen bir numara söyler. O numaraya sahip çocuklar koşarak gelip şapkayı kaparlar. Şapkayı alan çocuk, diğer çocuğa yakalanmamak için, istediği hareketi yapabilir (oturur,sek sek koşar,zıplar). Diğer çocuk şapkalı çocuğun yaptığı her hareketi yapmak zorundadır. Şapkayı yakalanmadan kendi grubuna götüren çocuk 1 puan alır. Yakalanırsa diğer grup puan alır. Öğretmen başka bir numara söyleyerek oyunu sürdürür. En çok puan alan grup alkışlanır.


Amaç 2 : Denge gerektiren belli hareketleri yapabilme.
Etkinlik 1 : YERDEN YÜKSEK
Kazanımlar:
  1. Farklı noktalara doğru koşar.
  2. Belirli yüksekliğe çıkar.
  3. Belirli yükseklikten iner.
  4. Bacaklarını belirli bir süre havada tutar.

Oyuncular arasından sayışarak ebe seçilir. Bütün oyuncular oyun alanının ortasında dururlar ve ebenin “yerden-yüksek” demesiyle oyun başlar. Oyuncular kaçar, ebede oyuncuları kovalar ve onlara dokunarak ebelikten kurtulmaya çalışır. Ancak ebe yalnızca ayakları yere basan oyuncuları ebeleyebilir. Oyuncular ebelenmemek için yere oturup ayaklarını havaya kaldırabilir, bir sıranın üzerine çıkabilir. Ebelenen oyuncu yeni ebe olur ve oyun devam eder.




Etkinlik 2 : DON ATEŞ
Kazanımlar:
  1. Farklı yere doğru koşar.
  2. Belirli bir süre çömelip durur.
  3. Belirli bir süre hareketsiz durur.

Sayışarak bir ebe seçilir. Ebe oyuncuları kovalar, oyuncular ebeye yakalanmamaya çalışırlar. Ebeye yakalanmak üzere olan bir oyuncu “don” diye bağırarak çömelir ve hiç hareket etmeden durur yani donup kalır. Bu oyuncu diğer bir oyuncu tarafından kurtarılana kadar hiç hareket etmeden durmak zorundadır. Diğer oyunculardan biri “ateş” diye bağırarak donmuş oyuncuya dokunur, yani onun ateşle buzlarını çözmüş olur. Kurtulan oyuncu tekrar kaçmaya başlar. Ebe her hangi bir oyuncuyu donmadan ebelerse ebelikten kurtulur. Bu durumda ebelenen yeni ebe olur ve oyun devam eder.


Etkinlik 3 : MISIR PATLATMA
Kazanımlar:
  1. Yere çömelip durur.
  2. Küçük kaslarını kullanarak bir nesneyi düşürmeden sallar.
  3. Olduğu yerde çift ayak sıçrar.

Çocuklar yarım halka biçiminde yere çömelirler. Ellerinde bir tava varmış gibi yaparlar.
Öğretmen: “Elinizdeki tavalarda mısır var. Mısırları patlatıyormuş gibi tavayı sallayacaksınız. Ben “pat” dediğim zaman hep birden yerinizden sıçrayacak sonra tekrar yere çömeleceksiniz. Pat demeden sıçrayanlar yanacak” der.
Öğretmen söylenen hareketleri çocuklarla birlikte yapar. Çocuklar için arada bir “pat” demeden yerinden sıçrar. Şaşıranlar oyundan çıkar. Oyun böylece devam eder. Sona kalan çocuklar alkışlanır.






Etkinlik 4 : HOROZ DÖĞÜŞÜ
Kazanımlar:
  1. Parmak ucunda durur.
  2. Belirli bir süre çömelip durur.
  3. Çift ayak sağa sola sıçrar.
  4. Yerden destek almadan durur.
  5. Çizilen çizgiyi aşmadan dengeli bir şekilde durur.

Çocuklar oyun alanında iki eşit gruba ayrılırlar. Ortaya düz bir çizgi çizilir. Gruplar çizginin gerisinde karşılıklı olarak eşleşirler. Ayak uçları üzerinde çömelip dururlar. Eşler karşılıklı olarak elleri ile birbirlerinin avuç içlerine dokunarak birbirlerini yere düşürmeye çalışırlar. Oldukları yerde ayağa kalkmadan sağa sola sıçrayabilirler. Yere düşen, yerden elleri ile destek alan çocuk oyunu kaybeder.


Etkinlik 5 : HACI YATMAZ
Kazanımlar:
  1. Belirli bir güç göstererek arkadaşını iter.
  2. Vücudunu belli bir süre dengede tutar.
  3. Belli bir güç göstererek arkadaşını tutar.

Çocuklar üçer kişilik gruplara ayrılırlar. Her grupta iki çocuk yüz yüze ve karşılıklı durur;üçüncü çocuk ise bu iki çocuğun arasında (iki arkadaşının birinin sağına ötekinin soluna alacak biçimde dimdik ve kaskatı) durur. Ortadaki çocuğa “hacı yatmaz” denir.
İki çocuktan biri hacı yatmazı ötekine, öteki de birinci çocuğa doğru omuzlarından iter. Yandaki çocuklar,hacı yatmazı düşürmemeye dikkat ederler. Oyunun tekrarında ortadaki çocuk yana geçer,üç çocuk da hacı yatmaz olduktan sonra oyun biter.
ollcay isimli Üye şuanda  online konumundadır Mesajı Moderatöre bildir  

Geri