ATATÜRK’ÜN EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

07.06.2010 15:19

ATATÜRK’ÜN EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ
 
Çocuklarımız ve gençlerimiz yetiştirilirken onlara özellikle varlığı ile, hakkı ile, birliği ile çatışan ve tüm yabancı öğelerle savaşma gereği ve ulusal değerleri tam bir coşku ile, her karşıt düşünce önünde şiddetle ve özveriyle savunma zorunluluğu iyice öğretilmelidir (1921). (Atatürk’ün Milli Eğitimimizle İlgili Düşünce ve Buyrukları - TDK - 1970)
 
Geleceğe hazırlanan yurt çocuklarına hiçbir güçlük karşısında boyun eğmemelerini, olanca güçleriyle bıkmadan ve yılmadan çalışmalarını ve okumakta olan çocuk­larımızın ana babalarına da yavrularının öğrenimlerini bitirmeleri için ellerinden gele­ni esirgememelerini öğütlerim. Mustafa Kemal-1921
 
Milli eğitim alanında ne pahasına olursa olsun tam bir başarıya ulaşmak gerektir.Kurtuluş ancak bu yolla olur. M. Kemal - 1922
 
Milli eğitim politikamızın temel ilkesi, bilgisizliğin yok edilmesidir. Bu yapılmadıkça yerimizdeyiz... Yerinde duran bir şeyse geri gidiyor demektir. M. Kemal- 1922
 
Eğitimdir ki, bir ulusu ya Özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir toplum olarak yaşatır ya da tutsaklığa ve düşkünlüğe sürükler. (Atatürk)
 
Herkesin kendine göre bir zevki vardır: Kimi bahçe ile uğraşmak; güzel çiçekler yetiştirmek ister; kimi de adam yetiştirmekten hoşlanır. (Atatürk)
 
İlköğretimin yayılması için, sade ve kullanışlı Önlemler almak zorundayız.  İlköğretimde amacımız, bunun genel olmasını bir an Önce gerçekleştirmektir. Bu sonuca varmak, ancak aralıksız önlem almakla ve bunları sistemli uygulamakla sağlanır. Ulusumuzun başlıca işi olarak, bu konuda direnmeyi gerekli görüyorum.
Atatürk - 1936
 
Eğitim işlerinde kesinlikle zafer kazanmış olmak gerekir. Bir ulusun gerçek kurtuluşu ancak bu yolla olur. Bu zaferin kazanılması için hepimizin tek bir can, tek bir düşünce olarak temeli bir program üzerinde çalışması gerekir. Bence bu programın te­mel noktaları ikidir:
1. Eğitim, toplumsal yaşamımızın gereklerine uymalıdır.
2. Eğitim, çağın gereklerine uymalıdır. M.Kemal - 1922

Geri